• Home
  • Veelgestelde vragen

Alle veelgestelde vragen

Auto-Abonnement

  • Waarom biedt Centraal Beheer het Auto-Abonnement aan? 

    Mensen helpen doen we al meer dan 110 jaar. We zijn er goed in. Maar mensen veranderen. De markt verandert. Dus veranderen wij mee. Door heel Nederland nog meer hulp te bieden. En vooral gemak. Vanuit die gedachte ontwikkelen we steeds meer diensten waarmee we mensen verder helpen. Zo ook met het Auto-Abonnement via Centraal Beheer. We willen mensen helpen om laagdrempelig en flexibel een elektrische auto te kunnen rijden.
  • Hoe werkt het Auto-Abonnement?

    Voor een vast bedrag per maand rijdt u een gloednieuwe elektrische auto of een elektrische occasion. U betaalt zelf voor het laden en mogelijk voor verkeersboetes. Verder hoeft u zich geen zorgen te maken over extra kosten. Dit is voor u geregeld:

    • Onderhoud, reparaties en apk-keuring
    • Allriskverzekering
    • Vervangend vervoer
    • 24/7 pechhulp in Nederland en Europa
    • Wegenbelasting
  • Hoe vraag ik het Auto-Abonnement aan?

    1. Bekijk de ruime keuze aan elektrische auto’s. Enthousiast? Vraag dan uw auto aan

    Heeft u al een kijkje genomen in het uitgebreide aanbod aan elektrische auto’s? We hebben alle beschikbare auto’s voor u op een rij gezet. U ziet ook gelijk wat het kost. Het abonnement aanvragen gaat gemakkelijk. Laat uw gegevens achter en wij regelen de rest.

    2. Uw gegevens worden gecontroleerd. Zoals uw ID-gegevens en uw betaalgeschiedenis. Alles in orde? U ondertekent het contract als u akkoord bent

    Voordat u een contract kan ondertekenen laten wij een aantal gegevens van u controleren. Zoals uw ID-gegevens en uw betaalgeschiedenis. Zodra alle controles goed zijn afgerond ontvangt u uw Auto-Abonnement contract van onze partner Athlon. Als u akkoord bent mag u deze digitaal ondertekenen. En goed nieuws is dat u geen BKR-registratie krijgt.

    3. Kies een elektrische auto in uw persoonlijke digitale omgeving van het Auto-Abonnement. Deze staat dan binnen een paar dagen op de stoep. Gefeliciteerd en instappen maar!

    U krijgt toegang tot uw persoonlijke digitale omgeving van het Auto-Abonnement. In deze omgeving kiest u uw auto. Deze staat binnen een paar dagen op de stoep. Gefeliciteerd! Oh ja, wilt u een keer wisselen van auto of een maand pauzeren? Geen probleem. U regelt het allemaal gemakkelijk in uw eigen persoonlijke omgeving van het Auto-Abonnement. Instappen maar!

  • Met wie sluit ik een overeenkomst?

    Voor de uitvoering van de dienst Auto-Abonnement sluit u een overeenkomst met onze partner Athlon en onder hun voorwaarden. Zij zijn dé specialist op het gebied van mobiliteit. Wij bemiddelen hierin door u met Athlon in contact te brengen. Athlon regelt alles voor uw Auto-Abonnement. Zoals het aanvraagproces, contract, service en betaling. Gemakkelijk en persoonlijk.
  • Krijgt Centraal Beheer mijn gegevens van de partner?

    Nee, we krijgen alleen algemene informatie van de partner. Zoals het aantal klanten met een persoonlijke digitale omgeving van het Auto-Abonnement en het aantal rijders.
  • Wat is het verschil tussen het Auto-Abonnement en private of zakelijk leasen?

    Een belangrijk verschil is dat u bij het Auto-Abonnement geen BKR-registratie krijgt. Verder krijgt u bij het Auto-Abonnement een kort contract en bij lease krijgt u vaak een contract voor meerdere jaren.

    Ook kunt u bij het abonnement maandelijks pauzeren. En betaalt u alleen voor de maanden dat u de auto heeft.

  • Krijg ik een BKR-registratie als ik het Auto-Abonnement afsluit?

    Nee, u krijgt u geen BKR-registratie. Het maakt niet uit of u privé of zakelijk rijdt. Dat betekent dat dit abonnement u niet in de weg zit om andere leningen af te sluiten. Zoals voor het kopen van een huis. 

  • Wat is het aanbod van Auto-Abonnement?

    In de digitale omgeving van het Auto-Abonnement ziet u welke elektrische auto’s direct beschikbaar zijn. De keuze is reuze. Dit Auto-Abonnement heeft meer dan 10 verschillende automerken en zo’n 20 verschillende modellen. Denk aan Mercedes, Volkswagen, Peugeot, Opel, Tesla, Volvo, Citroën, Polestar, Renault, Nissan, Skoda en Hyundai. Dagelijks wordt het aanbod aangepast: er gaan auto's uit en er komen auto's bij. Er zijn nieuwe auto's en er zijn auto's die ouder zijn. Auto’s zijn maximaal 4 jaar oud. In de digitale omgeving van het Auto-Abonnement ziet u de bijgewerkte kilometerstand en leeftijd per auto.
  • Krijg ik een laadpas bij mijn abonnement?

    Ja, u krijgt een laadpas bij uw abonnement. Zodra u uw eerste reservering voor een auto plaatst, vraagt het Auto-Abonnement team een laadpas voor u aan. Deze krijgt u binnen 2 tot 5 werkdagen.

  • Wie mag er in de auto rijden?

    Iedereen met een geldig rijbewijs en die rijbevoegd is, mag in de auto rijden. Ook uw familie, vrienden en buren mogen dus in de auto rijden. Lekker flexibel. De auto mag niet gedeeld worden tegen betaling. Maakt uw buurman brokken? Dat zou heel vervelend zijn! Maar helaas kan dat gebeuren. U bent dan als eigenaar van het abonnement, verantwoordelijk voor het eigen risico.
  • Wat betekent alleen betalen voor de maanden die u rijdt?

    U mag uw abonnement maandelijks pauzeren. Dat betekent dat u uw auto inlevert. De maanden dat u geen auto heeft, betaalt u ook niets. U betaalt alleen voor de maanden dat u een auto heeft en voor de kilometers die u rijdt. U kunt dus een maand rijden, de auto inleveren en de maand daarna weer een auto kiezen. Lekker flexibel!
  • Wat betaal ik bij schade?

    Zodra u een auto inlevert wordt de auto op schades gecontroleerd. Het resultaat van deze controle ziet u terug in het bindende innamerapport. Heeft u schades aan uw auto? En zijn deze door een ander veroorzaakt? Dan kunnen de kosten teruggevraagd worden bij de ander. Heeft u schades veroorzaakt door u zelf? Dan betaalt u een eigen risico. Dat werkt zo:

    Per kalenderjaar is het eerste eigen risico € 150,- en iedere volgende schade is € 300,-. Bij het vervangen van een voorruit heeft u een eigen risico van € 75,-. Zo heeft een bestuurder die meer schades rijdt meer kosten dan een bestuurder met minder schades. Wel zo eerlijk.

  • Wat is de duur van het contract?

    Rijdt u privé?

    Het Auto-Abonnement duurt 12 maanden. Na 12 maanden mag u het abonnement verlengen met nog eens 12 maanden. Wilt u niet verlengen? Geen probleem, uw abonnement wordt automatisch beëindigd.
    U mag uw abonnement maandelijks pauzeren. U betaalt alleen de maanden en kilometers die u rijdt. U kunt dus een maand rijden, de auto inleveren en de maand daarna weer een auto kiezen. Lekker flexibel!

    Rijdt u zakelijk?

    Het Auto-Abonnement sluit u af voor onbepaalde tijd. U mag het abonnement maandelijks opzeggen. En ook maandelijks pauzeren. U betaalt alleen de maanden en kilometers die u rijdt. U kunt dus een maand rijden, de auto inleveren en de maand daarna weer een auto kiezen. Lekker flexibel!

  • Heb ik een laadpaal nodig?

    Ja, het laden van uw elektrische auto doet u met een laadpaal. Het is niet nodig om er zelf 1 aan te schaffen. U kunt vaak in de buurt gebruik maken van openbare laadpalen. Wilt u liever zelf een laadpaal op uw oprit? Dan helpen we u graag. U kunt een laadpaal via Centraal Beheer aanschaffen. Ga naar Laadpaal voor thuis voor meer informatie.
  • Hoe werkt de persoonlijke digitale omgeving van het Auto-Abonnement?

    Zodra u het Auto-Abonnement heeft afgesloten, krijgt u toegang tot uw persoonlijke digitale omgeving. Deze omgeving bezoekt u met uw persoonlijke inloggegevens.
    In de digitale omgeving van het Auto-Abonnement kunt u uw elektrische auto kiezen en natuurlijk aangeven wanneer u deze wilt gaan rijden. Ook kunt u deze omgeving gebruiken om uw abonnement even te pauzeren. Of om uw elektrische auto te wisselen.

  • Wat betaal ik als ik mijn contract opzeg?

    Het Auto-Abonnement is een flexibel abonnement. Zegt u op? Dan betaalt u geen afkoopkosten.

  • Wat betaal ik als ik meer of minder kilometers rijd?

    Voor iedere auto is een verwacht aantal kilometers per jaar berekend. Dit bedrag zit in uw abonnementsprijs.

    Stel u levert de auto in omdat u gaat wisselen van auto. Of uw abonnement is afgelopen. Dan kijkt Athlon naar uw gereden kilometers. Dit is het verschil tussen de begin- en eindstand van uw kilometerteller. Heeft u meer gereden dan verwacht? Dan betaalt u iets meer. Dit bedrag ziet u terug op uw factuur. Rijdt u minder? Dan krijgt u geld terug. Ook dit staat op uw factuur.

Staat uw vraag er niet tussen?

We zijn er voor u!

(055) 579 1910

Van maandag tot en met vrijdag tussen 09.00 en 17.00 uur.

E-mail ons

auto-abonnement@centraalbeheer.nl